תיעוד נזקים עקיפים בחקלאות מלחמת חרבות ברזל

08.11.2023
קטגוריה : ארכיון

לציבור החקלאים שלום רב,

להלן קישור להורדה ושמירה של גיליון אקסל לתיעוד נזקים עקיפים עבור מס רכוש https://did.li/zIOlC

מילוי הפרטים ושליחתו בדואר אלקטרוני tiud@kanat.co.il

בנוסף, נבקשכם לקרוא את ההנחיות הבאות:

הנדון: מלחמת חרבות ברזל – תיעוד נזקים עקיפים עבור מס רכוש

קנט – הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מבקשת לחזק את ידי החקלאים בימים קשים אלו. אנו שולחים תנחומים למשפחות הנרצחים וההרוגים, מאחלים החלמה מהירה לפצועים, מייחלים להשבת החטופים בשלום ומחזקים את ידי חיילי צה"ל וכוחות הביטחון.

לאור פניית ארגוני המגדלים, סיכמו מס רכוש, משרד החקלאות וקנט כי קנט תבצע את ריכוז ובקרת הנזקים העקיפים שנגרמו לגידולים חקלאיים קיימים ומנעו את היכולת לקטוף או לטפל בהם בטווח המיידי, כפועל יוצא של מלחמת חרבות ברזל.

יודגש כי אין מדובר בתיעוד נזקים ישירים של נכסי חקלאות שנפגעו מנפילת טילים וכדומה, וכן אין מדובר בטיפול בנזקים של ישובים צמודי גדר הנמצאים כבר במסלול טיפול פרטני ע"י מס רכוש.

בהתאם להבנות עם מס רכוש, אנו פונים לכל המגדלים המעבדים שטחי חקלאות ביישובי ספר, כפי שהוגדרו ע"י מס רכוש (0-20 ק"מ בדרום, 0-9 ק"מ בצפון) וקוראים להם להעביר לקנט מידע על שטחים חקלאיים שנפגעו עקב מחסור בידיים עובדות ו/או חוסר יכולת לטפל בהם.

התיעוד כולל ריכוז פרטים על חלקות שנפגעו ואת מהות הנזק שנגרם לחקלאים. אין להעביר פרטים לגבי גידולים שנכון להיום לא נגרם להם נזק כלשהו. מעריכי קנט יבחנו את הפרטים שימסרו, יבקרו בשטח במידת הצורך וייתכן ואף ידרשו מהמגדלים מסמכים להשלמת הפרטים.

המידע שייאסף יועבר לאחר בדיקתו למס רכוש ויטופל בהתאם להחלטות שתקבל ממשלת ישראל. אין בעצם התיעוד משום הבטחת פיצוי כלשהו לחקלאים אלא בתיעוד לצורך הבנת היקף הנזקים.

את פרטי החלקות הניזוקות תוכלו להעביר לקנט בדרך הבאה:

הורדה למחשב ושמירתו של גיליון אקסל המצוי בקישור https://did.li/zIOlC, מילוי הפרטים ושליחתו בדואר אלקטרוני tiud@kanat.co.il

צוות קנט ערוך לביצוע התיעוד בתקופה הקרובה. בכל שאלה תוכלו לפנות אלינו בטלפון 03-6270200.

לימים שקטים וטובים, קנט

זיהוי נכשל